Motorzooi onderdeel:
Wat rauwe ouwe môters
Leuke, stoere, groffe, fijne, onhandige, inventieve, goedgelijnde, snelle, langzame, perfect gerestaureerde, perfect verwaarloosde klassieke motorfietsen en motorscooters uit de tijd dat Spartaans Vervoer normaal was, en dit niet via een Stichting geregeld hoefde te worden.  
Those were the days my friend....
 
'zelf gezien' <--
danwel --> 'zelf ingescand'

** Classic motorrace Moergestel 2-7-2006
**
a Day at the Races Raamsdonksveer 26-9-2004

**
Dnepr oerfiets
** Ital-dag in Amsterdam 13-1-2002
** Motorbeurs Rosmalen 2-1-2001
** Wat foto’s van oude creaties


-->
 


                                         
ZELF GEZIEN / (VAN) GEHOORD / GEROKEN !!
 -->

Classic demo-races Moergestel 2-7-2006

In 2005 hoopte ik het klassieke circus weer in 'het Veer' terug te zien na de eerste kennismaking met de demo-races voor klassieke motoren in de 250-350-500 -en vintage-klasse het jaar daarvoor. Helaas.
Dit jaar (2006) werd ik aangenaam verrast het evenement in Moergestel op de kalender te zien.
Het was weer geweldig. Methanol, rubber en olie. En raggende oudere jongere en oudere oudere mannen die met veel decibels hun oude schatjes aan het bestrafen waren.... super. De jankende oude Yamaha 3-cylinder tweetakten met absurde toerentallen en stampende 1-pitters uit de fifties, het rauste allemaal voorbij. Goud.

    

Het verhaaltje hieronder uit 2004 zou helemaal herhaald kunnen worden, de indrukken zijn hetzelfde, maar er heeft weer een lekkere opfrissing van het geheugen plaatsgevonden. Dus:
Kom even mee naar het speciale
fotoboek dat voor u klaarligt ---> KLIK HIER voor een indruk.
Jorgen Faes ook bedankt voor een aantal foto's in het boek. Hij kwijlde ook. Mooi he ?


 -->

a Day at the Races - Raamsdonksveer

Samen met m'n pa een heerlijke middag oude motoren zien racen op zondag 26-9-2004. ----> KLIK HIER en kom mee naar de apart opgezette pagina voor uitgebreid beeldmateriaal.




-->

 
DNEPR oerfiets van 40 jaar oud....
Mijn eerwaarde Produlab-ex-collega Arno, een van de weinigen die volledig mijn -drang begrijpt, kwam trots met het verhaal dat een vrouwelijke oud-collega van hem ook aan deze verf gesnoven had en destijds dus ook meteen verkocht was. De betreffende Fräulein, Monique, beheert samen met haar vriendin José een prachtige oerfiets uit 1961  (toch he ? ).  Een heerlijke eerlijke Dnepr compleet met kingsize bak ernaast. Een bak die groot genoeg is om de bierhoeveelheid van een behoorlijk feestje te kunnen vervoeren, en laat dit apparaat nu ook nog in een aangenaam Hammerite jasje gehesen zijn !!. Inderdaad, what else ?  Die vergaat dus niet meer.
KIJK, wat is ie lekker hè ? ----- >
Nog twee beelden van deze machine:  foto2foto3  (klik aan en geniet)
Deze Dnepr’s maar ook de Ural-broertjes trekken enorm veel sleutelaars aan die voor weinig geld een maximale motorbeleving opzoeken. De modellen zijn ooit begonnen als copieen van BMW-motorfietsen en volgens mij sinds die tijd niet veel verder uitontwikkeld. Correct me if I'm wrong. Allerlei verbeteringen worden door liefhebbers overal in Europa aangebracht op de standaardmodellen, ongekende hoeveelheden sleutelplezier vinden in schuren/ateliers plaats om deze tegen lage produktiekosten samengestelde motoren te verbeteren. Heerlijk, wat een betaalbaar motorgenot. Ik snap het helemaal. Zoek maar eens bij ‘Google.nl’ op ‘Dnepr’….. 
VERZOEK aan de berijdsters: laat eens weten hoe deze fiets bevalt. Rijgedrag, techniek, duurzaamheid, betrouwbaarheid, kosten, genotsfactor enzovoort enz enz.
Mail me -->
   ( of schrijf me een briefje via Arno !!  


-->

Met Hans en Foom de
Ital-dag in Amsterdam bezocht op tweede paasdag 1-4-2002. Een grote met name (uiteraard) Italiaanse motor-opkomst mogen ervaren. Geweldige geluiden van met vooral stampende tweepitters hebben onze trommelvliezen gekieteld. Paar mooie Harley-Aermacchi-eencylinders mochten er ook zijn. Foom heeft ernstig staan kwijlen bij een 1100 Centauro, een dikke 8 kleps Guzzi met een erg imponerend voorkomen in stijlvol Antraciet geloof ik. Very nice. Hij was toch wel een beetje verkocht. Dat wordt sparen. De diep aanwezige liefde voor eigenwijze fietsen bleek toch bij ons drieen niet te verdoezelen. Kale racers, erg mooi naar eigen wens verbouwd, waarbij de exemplaren met alu-tank en race zadel erg imposant waren. 

          

KLIK voor nog een paar beelden --> Guzzi racer 1 - Guzzi racer 2 - Triton creatie


-->

De beelden van
Motorbeurs Rosmalen op 13-1-2002 toen Joost en Roland op jacht gingen naar een aan te schaffen object für Jozef. Andere financiele prioriteiten hebben dit plan even aan de kant gezet. Hij ging trouwen en zo weet je wel, en bier kopen voor het bijbehorende feest.
Maar de foto's van de zoektocht horen hier zeker thuis.
Jawa 175 cc uit 1937

Moto Morini 48 cc begin sixties
KLIK voor --> Morini foto 2 - Jawa foto 2 - Onduidelijk merk ( niet gevraagd )



-->

INGESCANDE of GEKREGEN BEELDEN


FN-500 racer met Turbo / 1934, goed voor 224 km/u !!

Aanschouw:   DMF-125  1948 / Wilkinson-TMC 850  1912/ BSA-500  1946 / oops / raggen / New Hudson-500  1928 / BMW racer net na oorlog / Ikke halverwege de sixties aan het scooterpoetsen.. /


Kroboth-175  1953  

Een BMW-racer, foto van John gekregen:


HEB JE EEN LEUKE TOEVOEGING ? ----> mail me een JPEG bestandje van ca. max. 80 kb

-->
-->



Laatste onderhouds-sessie aan deze deel-pagina was op: 24.07.2006