Motorzooi
onderdeel:
Wat
rauwe ouwe môters
Leuke, stoere, groffe, fijne, onhandige, inventieve, goedgelijnde, snelle,
langzame, perfect gerestaureerde, perfect verwaarloosde klassieke motorfietsen
en motorscooters uit de tijd dat Spartaans Vervoer normaal
was, en dit niet via een Stichting geregeld hoefde te worden.
Those were the days my friend....
'zelf gezien' <--
danwel --> 'zelf ingescand'
**
Classic motorrace Moergestel
2-7-2006
**
a Day at the Races
Raamsdonksveer 26-9-2004
** Dnepr oerfiets
**
Ital-dag in Amsterdam 13-1-2002
** Motorbeurs Rosmalen 2-1-2001
** Wat foto’s van oude creaties
-->
ZELF GEZIEN / (VAN) GEHOORD / GEROKEN !!
-->
Classic demo-races Moergestel 2-7-2006
In 2005
hoopte ik het klassieke circus weer in 'het Veer' terug te zien na de eerste
kennismaking met de demo-races voor klassieke motoren in de 250-350-500 -en
vintage-klasse het jaar daarvoor. Helaas.
Dit jaar (2006) werd ik aangenaam verrast het evenement in Moergestel op de
kalender te zien.
Het was weer geweldig. Methanol, rubber en olie. En raggende oudere jongere en
oudere oudere mannen die met veel decibels hun oude schatjes aan het bestrafen
waren.... super. De jankende oude Yamaha 3-cylinder tweetakten met absurde
toerentallen en stampende 1-pitters uit de fifties, het rauste allemaal voorbij.
Goud.
Het verhaaltje hieronder uit 2004 zou helemaal herhaald kunnen worden, de
indrukken zijn hetzelfde, maar er heeft weer een lekkere opfrissing van het
geheugen plaatsgevonden. Dus:
Kom even mee naar het speciale fotoboek
dat voor u klaarligt --->
KLIK HIER voor een indruk.
Jorgen Faes ook bedankt voor een aantal foto's in het boek. Hij kwijlde ook.
Mooi he ?
-->
a Day at the Races - Raamsdonksveer
Samen met
m'n pa een heerlijke middag oude motoren zien racen op zondag 26-9-2004.
---->
KLIK HIER en kom mee naar de apart opgezette pagina voor uitgebreid
beeldmateriaal.
-->
DNEPR oerfiets van 40 jaar oud....
Mijn
eerwaarde Produlab-ex-collega Arno, een van de weinigen die volledig mijn -drang begrijpt,
kwam trots met het verhaal dat een vrouwelijke oud-collega van hem ook aan deze
verf gesnoven had en destijds dus ook meteen verkocht was. De betreffende Fräulein, Monique, beheert samen met haar vriendin José een prachtige oerfiets
uit 1961 (toch he ? ).
Een heerlijke eerlijke Dnepr
compleet met kingsize bak ernaast. Een bak die groot genoeg is om de
bierhoeveelheid van een behoorlijk feestje te kunnen vervoeren, en laat dit
apparaat nu ook nog in een aangenaam Hammerite jasje gehesen zijn !!.
Inderdaad, what else ? Die vergaat dus
niet meer.
KIJK, wat is ie lekker hè ? ----- >
Nog twee beelden van deze machine:
foto2 –
foto3
(klik aan en geniet)
Deze Dnepr’s maar ook de Ural-broertjes trekken enorm veel sleutelaars aan die
voor weinig geld een maximale motorbeleving opzoeken. De modellen zijn ooit
begonnen als copieen van BMW-motorfietsen en volgens mij sinds die tijd niet
veel verder uitontwikkeld. Correct me if I'm wrong. Allerlei verbeteringen worden door liefhebbers
overal in Europa aangebracht op de standaardmodellen, ongekende hoeveelheden
sleutelplezier vinden in schuren/ateliers plaats om deze tegen lage produktiekosten samengestelde motoren te verbeteren. Heerlijk, wat een
betaalbaar motorgenot. Ik snap het helemaal. Zoek maar eens bij ‘Google.nl’ op
‘Dnepr’…..
VERZOEK aan de berijdsters: laat eens weten hoe deze
fiets bevalt. Rijgedrag, techniek, duurzaamheid, betrouwbaarheid, kosten,
genotsfactor enzovoort enz enz.
Mail me -->
-->
Met Hans en Foom de
Ital-dag in Amsterdam bezocht op tweede paasdag 1-4-2002. Een grote
met name (uiteraard) Italiaanse motor-opkomst mogen ervaren. Geweldige geluiden
van met vooral stampende tweepitters hebben onze trommelvliezen gekieteld. Paar
mooie Harley-Aermacchi-eencylinders mochten er ook zijn. Foom heeft ernstig
staan kwijlen bij een 1100 Centauro, een dikke 8 kleps Guzzi met een erg
imponerend voorkomen in stijlvol Antraciet geloof ik. Very nice. Hij was toch
wel een beetje verkocht. Dat wordt sparen. De diep aanwezige liefde voor
eigenwijze fietsen bleek toch bij ons drieen niet te verdoezelen. Kale racers,
erg mooi naar eigen wens verbouwd, waarbij de exemplaren met alu-tank en race
zadel erg imposant waren.
KLIK voor nog een paar beelden --> Guzzi racer 1 - Guzzi racer 2
- Triton
creatie -
-->
De beelden van Motorbeurs Rosmalen op 13-1-2002 toen Joost en Roland
op jacht gingen naar een aan te schaffen object für Jozef. Andere financiele
prioriteiten hebben dit plan even aan de kant gezet. Hij ging trouwen en zo
weet je wel, en bier kopen voor het bijbehorende feest.
Maar de foto's van de zoektocht horen hier zeker thuis.
Jawa 175 cc uit 1937
Moto Morini 48 cc begin sixties
KLIK voor --> Morini
foto 2 - Jawa foto 2 - Onduidelijk merk ( niet gevraagd )
-->
INGESCANDE of GEKREGEN BEELDEN
FN-500 racer met Turbo / 1934, goed voor 224
km/u !!
Aanschouw: DMF-125 1948 / Wilkinson-TMC
850 1912/ BSA-500 1946 / oops / raggen
/ New
Hudson-500 1928 / BMW racer net na oorlog /
Ikke halverwege de sixties
aan het scooterpoetsen.. /
Kroboth-175 1953
Een BMW-racer, foto van John gekregen:
HEB
JE EEN LEUKE TOEVOEGING ? ----> mail me een JPEG bestandje van ca. max. 80 kb
-->
-->
Laatste onderhouds-sessie aan deze deel-pagina
was op:
24.07.2006