Motorzooi
onderdeel:
INVESTERINGEN EN
MOTORMUTATIES
18-2-2007-->-
Kevin voortaan een brutale
Roland goes Italian 07-2006
- Edgar aan de Harley
03-2006 - Toename aan naaktslakken in 2004 -
Alan's aanschaf RF900
in 2002 -
Nancy's aanschaf CB600FS
- Aanschaf XJR 1-komma-2
- Aanschaf
850 Le Mans
Aanschaf R-6 - Judith's
aanschaf CBR 600F
-->
-->
INVEST
-->
Kevin voortaan een brutale
(18-2-2007)
Zijn aankondigingsmail geciteerd:
Goedemiddag Roland,
Misschien een aanvulling op de SSV goes naked rubriek (invest)
Na het laatste motorweekend wist ik het zeker. De Duc is een schitterende fiets
maar de zithouding laat veel te wensen over. Ik heb de knoop dan ook doorgehakt
en ben op zoek gegaan naar een waardige vervanger. Heb op van alles
proefgereden: Buell xb12s lightning (stuurt goed, maar je trilt de tent uit) ,
Yamaha FZ1 (150 pk wow), maar het was het allemaal net niet.
Steven bij motorcentrum Rijen zei al dat het moeilijk ging worden. Maar het is
me toch gelukt, ik ben proef gaan rijden bij Safemotors, het was de eerste keer
dat ik van blijdschap in 1 rit zoveel heb gevloekt woorden als Holy fuck wat een
apparaat waren geen uitzondering. Het was tevens de eerste machine die al bij
weinig toeren zo begon te gillen alsof hij ieder moment uit elkaar kon spatten.
Ik mocht een half uur rijden maar bracht hem naar 10 minuten terug. Iedereen was
verbaasd dat ik zo snel terug was. Ze dachten dat ik het niks vond maar ik MOEST
hem gewoon hebben haha. Schandalig weinig kreeg ik voor mijn twinnetje terug dus
die heb ik particulier verkocht. Hier is mijn nieuwe schatje, een brutaal
schatje:
(KLIK = big) MV Agusta Brutale S
-->
INVEST
-->
Roland ook aan de Guzzi
(29-7-2006)
In navolging van broertje Florenz
en Jeroen de Gans heb ik ook de stap genomen richting rauwheid.
Ben natuurlijk altijd al gecharmeerd geweest van dikke tweecylinders, maar
vooral de in deze tijd toch echt als technisch inperfecte machines aangeduide
oudere Guzzi's namen een speciaal plekkie in.
Oude trouw FJ Hammy begint toch echt teveel mechanisch bijgeluid te geven na
135.000km, ik heb besloten 'the big bang' niet af te wachten. Sorry jongen, ik
hou nog steeds van je, maar we moeten afscheid nemen.
En toen was daar wat eerder dan gepland zijn opvolger, de
Moto Guzzi 850 Le Mans III uit
1982.
Een brok vibrerend geweld,
gevonden op Marktplaats, 24 jaar oud, dik 1000cc blok eronder, verassend scherp
sturend (!), hij kan schijnbaar 220 km/u ook noggus zegt de specificatie. Zijn
enorme hoeveelheid bijgeluiden waren bij Hammy eigenlijk de reden van afscheid,
maar bij deze is het een stuk eigenschap.
Daarnaast is ie uitermate betaalbaar. Na de vriendelijke aanschafprijs is hij
bijna (2007) uit de wegenbelasting, tientje of 8 verzekering per jaar, en voor
een miljoen aan plezier in je schuur, wachtend op weer een rij-feestje.
Ik weet nu al dat we dikke
vrienden worden, yeahh.
Heerlijk ongegeneerde homp ijzer eronder....
Een niet-fraai cocpitje (ik zou het gemaakt kunnen hebben), maar ja, komt nog
wel....
Slank kontje, dikke buik.
Voor zijn technische specificaties in originele
850-staat: --->
KLIK HIER
De eerste 200km testen en huiswaarts nemen bevielen me al goed, 30 juli heb ik
hem samen met Mario en Loes stevig aan zijn tanden gevoeld en heeft hij mij ook
stevig aan het werk gezet (zere bips....).
Een serieuze Sauerland-ronde waar verder geen mensen voor te porren waren hebben
het vermoeden van een serieuze liefde met deze 'rauwdauwer' bevestigd wat mij
betreft. Krappe 700km weggeduwd en daarbij kennis gemaakt met zijn ongepolijste
eigenwijze schakelkamer, ingetogen acceleratie-capaciteiten, edoch ruime scherp
sturende, zeer stabiele bochtencapaciteiten. Je kunt hem goed laten wegtrekken,
maar dan moet je de juiste toerengebieden even leren kennen.
Ja, in zijn waarde gelaten, moet je van deze fiets gaan houden als je hem in je
motorleven ruimte geeft. Er komt veel plezier aan...... (en in m'n gedachten
brult Hammy nog in zijn Happy dagen, dat wel, dat gaat zomaar niet over...,
gegroet kerel.....)
-->
INVEST
-->
Edgar koopt een Harley..... Huhhh.... ?
(13-3-2006)
Een opmerkelijke aanschaf, toch ?
Eind januari 2006 heeft hij zijn portemonnaie laten vallen op een
Harley Davidson Sportster 1200 C. Ik ben nog niet klaar: uitgerust met screaming
eagle pakket waarmee zo'n beetje alles opengemaakt is waar lucht doorheen moet.
Ik hoop dat Edgar nieuwe oordoppen haalt, want anders heeft ie soon een groot
probleem. Wij trouwens ook. En de Deutsch Polizei misschien ook wel met
hemelvaart. Edgar is natuurlijk wel iemand die lang trouw blijft aan zijn motoren.
Dat is bij alle zeventien motoren de afgelopen 4 jaar zo geweest, dus dat
verandert zo maar niet. Grapje, ik hoop dat hij nou eens een ding gevonden heeft
waar hij een eindje mee door kan.
Lees mee ---> hij heeft een korte toelichting van
zijn nieuwe gevoel afgegeven.
KLIK HIER.
-->
INVEST
-->
Veel Naaktslakken dit jaar hè ?
(19-9-2004)
2004 blijkt nu achteraf het jaar
van de naaktslakken
te gaan worden. Stuk voor stuk worden tupperware fietsen ingeruild en komen er
kale, uit edelmetaal gesmede rossen voor terug op straat.
We hadden er al een paar in de club natuurlijk, die hadden het al eerder door.
(dank u, ik ben blij dat u nu inziet dat ik Hammy niet voor niets ontmanteld
heb). Wind = goed
!
In korte tijd werden hier aan toe gevoegd:
Ed --->
BMW 1150 nogwa (Ex blackbird) - happy man
Joost --->
BMW 1150 nogwa (Ex
Thunderace) - happy man
Arno ---->
Kawa Z-750 (Ex CBR600) - still happy
Rob ---->
Kawa Z-1000 (Ex VFR 750+800) - happy
Nog wat beelden van de laatste twee Kawasaki's, het zijn toch wel weer erg
smeuige 4 cylinders.
-->
INVEST
-->
Alan Roskam joins de RF-club.
(2002)
Zeer bescheiden stond
hij op SSV-weekend 09-2002 op de achtergrond met een aangeschafte mooie RF900.
Niks zeggen, geen lawaaierige aankondiging, zeer bescheiden entree. Alsof wij
niks zouden zien, jajaja, we zijn blind. Mooie fiets, beproefde hoge
genotsfactor. Goedgekeurd dus.
Daar is ie, da's toevallig ----> Veel
plezier knul, goed raggen he ?
-->
INVEST
-->
Nancy Broers rijdt
voortaan wel zelf.
Toch enigszins
ontevreden over de rijvaardigheid van Manlief Pieter ( toch Beulveteraan, maar
dit levert ook al geen status op zie je wel ) heeft Nancy haar eigen roze
papiertje bijmekaar gelest en onderstaande CB aangeschaft. Het is een Honda
CB600FS heeft ze me verteld ( het is natuurlijk een vrouw, dus het kan makkelijk
een Russische Dnepjr 1.2 met turbo zijn, je weet het niet. Wel een erg mooie
Dnepjr dan. En hij is zwart mailde ze corrigerend na de eerste publicatie. De
foto gaf mij namelijk een donkerblauwe indruk. Zo zie je maar, ook ik maak
fouten. Dat was m'n eerste overigens.
Nancy
met zoonlief Tijn.
Zeg Nancy, vele en veilige plezier-kilometertjes komende jaren Fräulein .....
-->
INVEST
-->
Toch wel 1-komma-2 hè
? Anders laat ik hem staan.
(2002)
Iek geet Gans en iek
neem das Motorrad. Hans riep al een tijdje dat zijn niet altijd optimaal
gepoetste wat oudere Suzuki GSX 1100 ( toch hè ) misschien wel een keer de deur
uit zou gaan. Samen met zijn Yvonne is ie volgens mij toch wat van het wat
behoudender investerend volk. Echt veel eisen zou ie aan zijn nieuwe fiets niet
stellen zei hij: 'het zal wel weer een goeie zware oudere lompe bak worden, hij
hoeft niet eens mooi te zijn' voorspelde hij al een paar jaar. Maar zoals
zovelen overkomt, sloeg op de beurs in Utrecht 24 februari 2002 de emotie toe en
werd rationaliteit aan de kant geschoven. De belofte is hij dan ook niet
helemaal nagekomen. Ze hadden die fiets eerder gekocht dan ik m'n koffie had,
dat weet ik wel.
Ze schaften een woest beest uit de Yamaha fabriek aan waaronder men het
vetrouwde onverwoestbare 1188 cc Hammy-blok gehangen heeft. De achterband is
niet echt portemonnaie-vriendelijk maar het ding trekt zo walgelijk hard van
onder tot boven, dat dat eigenlijk al niet meer telt. Bij 200 km per uur houdt
het feestje helaas op. Niet de fiets, maar de chauffeur heeft daarboven geen
leven meer --> Yeahh !! Wat zullen die armen van Hans groeien de komende
jaren ..... arme Hans....Hans' armen....
Nog beeld van Hans en XJR van voren: foto1
Oh ja, UITERAARD moest ik nog wat broederlijke Yamaha 1-komma-2-beelden
vastleggen:
lief he ? ----> XJR en FJ-Hammy op foto2
en foto3
Broertjes en toch twee verschillende karakters,
we kennen het, of niet soms Foom ?
-->
INVEST
-->
Stukje motorhistorie
(..-2002)
Jeroen was met
Hans meegekomen, motortje showen. Gewoon zonder ophef paar weken terug stiekum
een lekkere Italiaan aangeschaft. Een Guzzi 850 Le Mans van net geen 20 jaar oud
! Ik dacht iets van 1985 of zo. Jajaja, ze zijn er nog, de liefhebbers van
klassiekers. Ik mis ze eerlijk gezegd wel een beetje tussen al jullie SSV-ers,
mensen die niet bang zijn hun handen vuil te maken aan de ingewanden van
motorfietsen. Ho ho, even geen misverstanden kweken, deze Guzzi is wat dof van
lak en aluminium, maar loopt ongekend rustig en had geen intensief menselijk
gesleutel nodig om zijn leven hier in Nederland voort te zetten nadat ie uit
Italie was verscheept. Erg weinig mechanische bijgeluiden onder de ribben en
deksels. Ongekend rustige loop voor een tweepitter met onderliggende nokkenas en
gewoon sappige lange stoterstangen. Heerlijke fiets, die moet echt mee op
weekend.
Het typische
verschijnsel van dwarsgeplaatse V-blokken of Boxer-blokken dat de fiets wil gaan
liggen bij snelle toerental verhoging, was ook hier nadrukkelijk aanwezig. Gaat
de gas open, dan komt de fiets uit zijn standaard en wil rechts om zijn as
draaien. Niet doen als je er niet op zit, want de standaard floept automatisch
in als ie vrij hangt. Link ! Maar lekker eigenwijs karakter. Sappig geluid.
VRAAGJE: Jeroen, mag ik een keer een stukkie rijden op je schatje en het geweld
tussen mijn benen voelen ?.
-->
INVEST
-->
Ik neem hem..........
tenminste, als ze er op kan rijden.....
Met deze vage woorden nam Erwin een
beslissing tot aankoop van een ( ja, wederom ) Yamaha
motorrijwiel die zijn meiske Hondiana in een klap van haar spaarcentjes en haar
bijnaam afhielp. Toen hij thuiskwam heeft hij haar toch maar medegedeeld dat ze
een andere motor had. Nog even heeft hij overwogen om het als extra speelgoed
'voor zijn eigen' te houden, in de schuur verborgen onder een grote deken. Maar
Diaan is erg alert op grote bobbels onder dekens, dus ja... dat had ze toch
meteen gezien ....
Veel plezier op die R-6
Diaan, maar neem wel handschoenen met klittenband raakvlak, want dat ding heeft
standaard een aan/uit schakelaar, waar bij andere modellen 'eenen verdraaibaar
handvat ter bediening der gasklepopening' gemonteerd is. Heeft eigenlijk
ook wel voordeel, ben je volgend weekend wel lekker snel op de SSV-camping, kun
je mooi bier halen voordat wij komen. Ja... is goed zo, doe maar......
Kijk:
-->
INVEST
-->
Mag ik een CBR 600F van
U ? Dank U, goedenmiddag ....
Judith ( ze blijft in het nieuws ) besloot
dat reparatie van de beschadigde en onderhoud nodighebbende Yamaha 400 maar
beter door een ander uitgevoerd kon worden, dus heeft ze de aanwezige
investeringsplanning enigszins aangepast. Na een ongetwijfeld vriendelijk doch
zeer dringend verzoek aan een nietsvermoedende Bank-employee om de spaarcentjes
over te dragen is ze met een bundel geld met haar oude poepie richting Motorhuis
Seppe gegaan en heeft aldaar een schattige Honda CBR600-F uit de voorraad
genomen.
Met bibbers in de buik heeft ze de eerste kilometers onder motorescorte van
mede-SSV-ers richting m'n atelier op de teller gezet.
Een van de mannen vroeg aan me: OOM, wat vind je ervan joh ? Er volgde een
goedkeurend oordeel:
' mmmmm ...... leuk ding ...... , en die motor ziet er trouwens ook goed uit ' .
Drie kontjes op 1 foto - goh...
( Als je die foto voor je collectie wilt, even met de rechter muisknop en de
optie 'save Ass' nemen )
Ook iets te melden dat mogelijk de rest ook interesseert ?
. Plaats ik het in dit
'digitale
clubblad'
van de Stichting
Spartaans
Vervoer
-->
-->
Laatste onderhouds-sessie
aan deze deel-pagina was op:
18.02.2007