Motorzooi onderdeel:
INVESTERINGEN EN
MOTORMUTATIES


18-2-2007-->- Kevin voortaan een brutale

 Roland goes Italian 07-2006 - Edgar aan de Harley 03-2006  - Toename aan naaktslakken in 2004 -
 Alan's aanschaf RF900 in 2002 -
 Nancy's aanschaf CB600F - Aanschaf XJR 1-komma-2 - Aanschaf 850 Le Mans
 Aanschaf R-6 - Judith's aanschaf CBR 600F


                                   


-->


-->
INVEST -->    Kevin voortaan een brutale  
(18-2-2007)
Zijn aankondigingsmail geciteerd:

Goedemiddag Roland,

Misschien een aanvulling op de SSV goes naked rubriek (invest)
 
Na het laatste motorweekend wist ik het zeker. De Duc is een schitterende fiets maar de zithouding laat veel te wensen over. Ik heb de knoop dan ook doorgehakt en ben op zoek gegaan naar een waardige vervanger. Heb op van alles proefgereden: Buell xb12s lightning (stuurt goed, maar je trilt de tent uit) , Yamaha FZ1 (150 pk wow), maar het was het allemaal net niet.
Steven bij motorcentrum Rijen zei al dat het moeilijk ging worden. Maar het is me toch gelukt, ik ben proef gaan rijden bij Safemotors, het was de eerste keer dat ik van blijdschap in 1 rit zoveel heb gevloekt woorden als Holy fuck wat een apparaat waren geen uitzondering. Het was tevens de eerste machine die al bij weinig toeren zo begon te gillen alsof hij ieder moment uit elkaar kon spatten. Ik mocht een half uur rijden maar bracht hem naar 10 minuten terug. Iedereen was verbaasd dat ik zo snel terug was. Ze dachten dat ik het niks vond maar ik MOEST hem gewoon hebben haha. Schandalig weinig kreeg ik voor mijn twinnetje terug dus die heb ik particulier verkocht. Hier is mijn nieuwe schatje, een brutaal schatje:

(KLIK = big) MV Agusta Brutale S   
 




-->
INVEST -->    Roland ook aan de Guzzi  
(29-7-2006)
In navolging van broertje Florenz en Jeroen de Gans heb ik ook de stap genomen richting rauwheid.
Ben natuurlijk altijd al gecharmeerd geweest van dikke tweecylinders, maar vooral de in deze tijd toch echt als technisch inperfecte machines aangeduide oudere Guzzi's namen een speciaal plekkie in.
Oude trouw FJ Hammy begint toch echt teveel mechanisch bijgeluid te geven na 135.000km, ik heb besloten 'the big bang' niet af te wachten. Sorry jongen, ik hou nog steeds van je, maar we moeten afscheid nemen.
En toen was daar wat eerder dan gepland zijn opvolger, de
Moto Guzzi 850 Le Mans III uit 1982.
Een brok vibrerend geweld, gevonden op Marktplaats, 24 jaar oud, dik 1000cc blok eronder, verassend scherp sturend (!), hij kan schijnbaar 220 km/u ook noggus zegt de specificatie. Zijn enorme hoeveelheid bijgeluiden waren bij Hammy eigenlijk de reden van afscheid, maar bij deze is het een stuk eigenschap.
Daarnaast is ie uitermate betaalbaar. Na de vriendelijke aanschafprijs is hij bijna (2007) uit de wegenbelasting, tientje of 8 verzekering per jaar, en voor een miljoen aan plezier in je schuur, wachtend op weer een rij-feestje.

Ik weet nu al dat we dikke vrienden worden, yeahh.

        

  Heerlijk ongegeneerde homp ijzer eronder....

Een niet-fraai cocpitje (ik zou het gemaakt kunnen hebben), maar ja, komt nog wel....

               Slank kontje, dikke buik.
 
Voor zijn technische specificaties in originele 850-staat: ---> KLIK HIER
De eerste 200km testen en huiswaarts nemen bevielen me al goed, 30 juli heb ik hem samen met Mario en Loes stevig aan zijn tanden gevoeld en heeft hij mij ook stevig aan het werk gezet (zere bips....).
Een serieuze Sauerland-ronde waar verder geen mensen voor te porren waren hebben het vermoeden van een serieuze liefde met deze 'rauwdauwer' bevestigd wat mij betreft. Krappe 700km weggeduwd en daarbij kennis gemaakt met zijn ongepolijste eigenwijze schakelkamer, ingetogen acceleratie-capaciteiten, edoch ruime scherp sturende, zeer stabiele bochtencapaciteiten. Je kunt hem goed laten wegtrekken, maar dan moet je de juiste toerengebieden even leren kennen.
Ja, in zijn waarde gelaten, moet je van deze fiets gaan houden als je hem in je motorleven ruimte geeft. Er komt veel plezier aan...... (en in m'n gedachten brult Hammy nog in zijn Happy dagen, dat wel, dat gaat zomaar niet over..., gegroet kerel.....)
 

 
-->

INVEST -->    Edgar koopt een Harley..... Huhhh.... ?   (13-3-2006)
Een opmerkelijke aanschaf, toch ? Eind januari 2006 heeft hij zijn portemonnaie laten vallen op een
Harley Davidson Sportster 1200 C. Ik ben nog niet klaar: uitgerust met screaming eagle pakket waarmee zo'n beetje alles opengemaakt is waar lucht doorheen moet. Ik hoop dat Edgar nieuwe oordoppen haalt, want anders heeft ie soon een groot probleem. Wij trouwens ook. En de Deutsch Polizei misschien ook wel met hemelvaart. Edgar is natuurlijk wel iemand die lang trouw blijft aan zijn motoren. Dat is bij alle zeventien motoren de afgelopen 4 jaar zo geweest, dus dat verandert zo maar niet. Grapje, ik hoop dat hij nou eens een ding gevonden heeft waar hij een eindje mee door kan.
Lees mee ---> hij heeft een korte toelichting van zijn nieuwe gevoel afgegeven. KLIK HIER.


 
-->
 

INVEST -->
    Veel Naaktslakken dit jaar hè ?  
(19-9-2004)
2004 blijkt nu achteraf het jaar van de naaktslakken te gaan worden. Stuk voor stuk worden tupperware fietsen ingeruild en komen er kale, uit edelmetaal gesmede rossen voor terug op straat.
We hadden er al een paar in de club natuurlijk, die hadden het al eerder door.  (dank u, ik ben blij dat u nu inziet dat ik Hammy niet voor niets ontmanteld heb).
Wind = goed !
In korte tijd werden hier aan toe gevoegd:

Ed ---> BMW 1150 nogwa (Ex blackbird) - happy man

Joost --->
 BMW 1150 nogwa (Ex Thunderace) - happy man



Arno ---->  Kawa Z-750 (Ex CBR600) - still happy

Rob ---->   Kawa Z-1000 (Ex VFR 750+800) - happy

Nog wat beelden van de laatste twee Kawasaki's, het zijn toch wel weer erg smeuige 4 cylinders.
                


 
-->

INVEST -->    Alan Roskam joins de RF-club. (2002)
Zeer bescheiden stond hij op SSV-weekend 09-2002 op de achtergrond met een aangeschafte mooie RF900. Niks zeggen, geen lawaaierige aankondiging, zeer bescheiden entree. Alsof wij niks zouden zien, jajaja, we zijn blind. Mooie fiets, beproefde hoge genotsfactor. Goedgekeurd dus.

Daar is ie, da's toevallig ---->  Veel plezier knul, goed raggen he ?

 
-->


INVEST -->    Nancy Broers rijdt voortaan wel zelf.
Toch enigszins ontevreden over de rijvaardigheid van Manlief Pieter ( toch Beulveteraan, maar dit levert ook al geen status op zie je wel ) heeft Nancy haar eigen roze papiertje bijmekaar gelest en onderstaande CB aangeschaft. Het is een Honda CB600FS heeft ze me verteld ( het is natuurlijk een vrouw, dus het kan makkelijk een Russische Dnepjr 1.2 met turbo zijn, je weet het niet. Wel een erg mooie Dnepjr dan. En hij is zwart mailde ze corrigerend na de eerste publicatie. De foto gaf mij namelijk een donkerblauwe indruk. Zo zie je maar, ook ik maak fouten. Dat was m'n eerste overigens.
 
                       Nancy met zoonlief Tijn.
Zeg Nancy, vele en veilige plezier-kilometertjes komende jaren Fräulein ..... 



 

-->

INVEST -->    Toch wel 1-komma-2 hè ?  Anders laat ik hem staan. (2002)

Iek geet Gans en iek neem das Motorrad. Hans riep al een tijdje dat zijn niet altijd optimaal gepoetste wat oudere Suzuki GSX 1100 ( toch hè ) misschien wel een keer de deur uit zou gaan. Samen met zijn Yvonne is ie volgens mij toch wat van het wat behoudender investerend volk. Echt veel eisen zou ie aan zijn nieuwe fiets niet stellen zei hij: 'het zal wel weer een goeie zware oudere lompe bak worden, hij hoeft niet eens mooi te zijn' voorspelde hij al een paar jaar. Maar zoals zovelen overkomt, sloeg op de beurs in Utrecht 24 februari 2002 de emotie toe en werd rationaliteit aan de kant geschoven. De belofte is hij dan ook niet helemaal nagekomen. Ze hadden die fiets eerder gekocht dan ik m'n koffie had, dat weet ik wel.

Ze schaften een woest beest uit de Yamaha fabriek aan waaronder men het vetrouwde onverwoestbare 1188 cc Hammy-blok gehangen heeft. De achterband is niet echt portemonnaie-vriendelijk maar het ding trekt zo walgelijk hard van onder tot boven, dat dat eigenlijk al niet meer telt. Bij 200 km per uur houdt het feestje helaas op. Niet de fiets, maar de chauffeur heeft daarboven geen leven meer --> Yeahh !! Wat zullen die armen van Hans groeien de komende jaren ..... arme Hans....Hans' armen....
Nog beeld van Hans en XJR van voren: foto1
Oh ja, UITERAARD moest ik nog wat broederlijke Yamaha 1-komma-2-beelden vastleggen:
lief he ? ---->  XJR en FJ-Hammy op foto2 en foto3 Broertjes en toch twee verschillende karakters,
we kennen het, of niet soms Foom ? 


-->

INVEST -->    Stukje motorhistorie 
(..-2002)
Jeroen was met Hans meegekomen, motortje showen. Gewoon zonder ophef paar weken terug stiekum een lekkere Italiaan aangeschaft. Een Guzzi 850 Le Mans van net geen 20 jaar oud ! Ik dacht iets van 1985 of zo. Jajaja, ze zijn er nog, de liefhebbers van klassiekers. Ik mis ze eerlijk gezegd wel een beetje tussen al jullie SSV-ers, mensen die niet bang zijn hun handen vuil te maken aan de ingewanden van motorfietsen. Ho ho, even geen misverstanden kweken, deze Guzzi is wat dof van lak en aluminium, maar loopt ongekend rustig en had geen intensief menselijk gesleutel nodig om zijn leven hier in Nederland voort te zetten nadat ie uit Italie was verscheept. Erg weinig mechanische bijgeluiden onder de ribben en deksels. Ongekend rustige loop voor een tweepitter met onderliggende nokkenas en gewoon sappige lange stoterstangen. Heerlijke fiets, die moet echt mee op weekend.

Het typische verschijnsel van dwarsgeplaatse V-blokken of Boxer-blokken dat de fiets wil gaan liggen bij snelle toerental verhoging, was ook hier nadrukkelijk aanwezig. Gaat de gas open, dan komt de fiets  uit zijn standaard en wil rechts om zijn as draaien. Niet doen als je er niet op zit, want de standaard floept automatisch in als ie vrij hangt. Link ! Maar lekker eigenwijs karakter. Sappig geluid.
VRAAGJE: Jeroen, mag ik een keer een stukkie rijden op je schatje en het geweld tussen mijn benen voelen ?. 



-->

INVEST -->    Ik neem hem.......... tenminste, als ze er op kan rijden.....

Met deze vage woorden nam Erwin een beslissing tot aankoop van een ( ja, wederom ) Yamaha motorrijwiel die zijn meiske Hondiana in een klap van haar spaarcentjes en haar bijnaam afhielp. Toen hij thuiskwam heeft hij haar toch maar medegedeeld dat ze een andere motor had. Nog even heeft hij overwogen om het als extra speelgoed 'voor zijn eigen' te houden, in de schuur verborgen onder een grote deken. Maar Diaan is erg alert op grote bobbels onder dekens, dus ja... dat had ze toch meteen gezien ....
Veel plezier op die
R-6 Diaan, maar neem wel handschoenen met klittenband raakvlak, want dat ding heeft standaard een aan/uit schakelaar, waar bij andere modellen 'eenen verdraaibaar handvat ter bediening der gasklepopening'  gemonteerd is. Heeft eigenlijk ook wel voordeel, ben je volgend weekend wel lekker snel op de SSV-camping, kun je mooi bier halen voordat wij komen. Ja... is goed zo, doe maar......

Kijk:     



-->

INVEST -->    Mag ik een CBR 600F van U ?  Dank U, goedenmiddag ....
Judith ( ze blijft in het nieuws ) besloot dat reparatie van de beschadigde en onderhoud nodighebbende Yamaha 400 maar beter door een ander uitgevoerd kon worden, dus heeft ze de aanwezige investeringsplanning enigszins aangepast. Na een ongetwijfeld vriendelijk doch zeer dringend verzoek aan een nietsvermoedende Bank-employee om de spaarcentjes over te dragen is ze met een bundel geld met haar oude poepie richting Motorhuis Seppe gegaan en heeft aldaar een schattige Honda CBR600-F uit de voorraad genomen.
Met bibbers in de buik heeft ze de eerste kilometers onder motorescorte van mede-SSV-ers richting m'n atelier op de teller gezet.
 
Een van de mannen vroeg aan me: OOM, wat vind je ervan joh ?  Er volgde een goedkeurend oordeel:
' mmmmm ...... leuk ding ...... , en die motor ziet er trouwens ook goed uit ' .
 
  Drie kontjes op 1 foto - goh...
( Als je die foto voor je collectie wilt, even met de rechter muisknop en de optie 'save Ass' nemen )

Ook iets te melden dat mogelijk de rest ook interesseert ? . Plaats ik het in dit
'digitale clubblad' van de Stichting Spartaans Vervoer


-->
-->

Laatste onderhouds-sessie aan deze deel-pagina was op: 18.02.2007