Motorzooi onderdeel:

GEBOORTE van de SSV



-->

                            
De naam Stichting Spartaans Vervoer is zeer logisch ontstaan in 1989. ( zie oud mailadres ---> ssv1989.., dus...)
In dat jaar kocht ik m'n eerste gemotoriseerde fiets: een Sparta-Victoria 250cc tweetakt uit 1954. Die fiets heb ik na aanschaf een behoorlijke beurt gegeven en er daarna drie jaar met plezier en behoorlijk intensief woonwerkverkeer en leuke flauwekul-oldtimer-tochtjes mee gereden. Er kwam al snel een correspondentie met mede-liefhebbers op gang die ik onder het thans als onze clubnaam gebruikte briefhoofd voerde. De Sparta-club in Doorn heeft trouwens veel leden, maar het zijn dan ook zulke lekkere poepies, die ouwe fietsen !!. Maar goed, op een gegeven moment gaf hij echter steeds meer elektrische storingen en ook het verlangen om wat moderner (=sneller) te rijden kreeg de overhand. Toen werd dus een (wat) snellere Yamaha XS-500 aangeschaft en de Sparta werd ter reparatie apart gezet. 
GEVOLG ---> M'n Spartaan staat nu al een paar jaar heel zachtjes in de schuur te schreeuwen om aandacht.
Tijdens feestjes werden ondertussen contacten gelegd met andere motorliefhebbers (Maurice met name, Marianne weet nog wel wie dat is, misschien ook niet meer), ritjes ontstonden, er werd gezellig samen opgetrokken,  gebierd, en het eerste weekend met een zooi motoren volgde al snel. We praten dan over september 1994. De Big Moustache in Sy ( nabij Huy / Ardennen ). Geweldige tent. 
Veel mensen zijn blijkbaar te porren voor zulke dingen, dus een 'vaste kliek' was snel gevormd. En de Sparta die in 1989 aangeschaft werd schreeuwt om erkenning. Even wachten joh....
Aanschouwtreurig Sparta beeld 1 - treurig Sparta beeld 2 

Een van zijn opvolgers, een Honda CB750C uit 1983 ( tevens een Hammeritebeurt gekregen, groen ) heeft een soortgelijke achtergrond en ook hij staat in diezelfde schuur (andere muur, andere zooi erop )  geduldig te wachten tot die FJ onderhand eens versleten is en het baasje misschien weer tijd voor zijn electrische problemen heeft. Helaas, de FJ gaat pas de deur uit als de olie er aan de achterkant vloeibaar uitkomt. Schatting: 150.000 km = nog krap 4 jaar.
Aanschouw: treurig Honda beeld 1 - treurig Honda beeld 2  

En alsof al dat leed nog niet genoeg is, moet ik aan het rijtje een schattige PUCH MV-50 uit 1981 ( dacht ik ) toevoegen die ook stof staat te vangen.



Een paar jaar geleden van Marianne Berg gekregen, nadat we hem uit de ouderlijke schuur in Chaam of zo onder een berg zooi uitgehaald hadden. Motorblokje zit muurvast, dus dat wordt nog ernstig sleutelen. Komt goed. 
Aanschouw: treurig Puch beeld 1 - treurig Puch beeld 2


Als jullie mij nou allemaal eens met rust laten met al die gezelligheids-dingen, dan kan ik eindelijk eens aan een van bovenstaande apparaten beginnen. Zucht..... 


-->
-->

Wat is er nou ? Laat weten in het


Laatste onderhouds-sessie aan deze deel-pagina was op: 21.03.2006