Motorzooi
onderdeel:
GEBOORTE van
de SSV
-->
De naam
Stichting
Spartaans
Vervoer
is zeer logisch ontstaan in 1989. ( zie oud mailadres ---> ssv1989.., dus...)
In dat jaar kocht ik m'n eerste gemotoriseerde fiets: een Sparta-Victoria
250cc tweetakt uit 1954. Die fiets heb ik na aanschaf een behoorlijke
beurt gegeven en er daarna drie jaar met plezier en behoorlijk intensief
woonwerkverkeer en leuke flauwekul-oldtimer-tochtjes mee gereden. Er kwam al snel een
correspondentie met mede-liefhebbers op gang die ik onder het thans als onze
clubnaam gebruikte briefhoofd voerde. De Sparta-club in Doorn heeft trouwens
veel leden, maar het zijn dan ook zulke lekkere poepies, die ouwe fietsen !!.
Maar goed, op
een gegeven moment gaf hij echter steeds meer elektrische storingen en ook het
verlangen om wat moderner (=sneller) te rijden kreeg de overhand. Toen werd dus
een (wat) snellere Yamaha XS-500 aangeschaft en de Sparta werd ter reparatie
apart gezet.
GEVOLG ---> M'n Spartaan staat nu al een paar jaar heel zachtjes in de schuur
te schreeuwen om aandacht.
Tijdens feestjes werden ondertussen contacten gelegd met andere motorliefhebbers
(Maurice met name, Marianne weet nog wel wie dat is, misschien ook niet meer),
ritjes ontstonden, er werd gezellig samen opgetrokken, gebierd, en het
eerste weekend met een zooi motoren volgde al snel. We praten dan over september
1994. De Big Moustache in Sy ( nabij Huy / Ardennen ). Geweldige tent.
Veel mensen zijn blijkbaar te porren voor zulke dingen, dus een 'vaste kliek'
was snel gevormd. En de Sparta die in 1989 aangeschaft werd schreeuwt om
erkenning. Even wachten joh....
Aanschouw: treurig
Sparta beeld 1 - treurig
Sparta beeld 2
Een van zijn opvolgers, een Honda CB750C uit 1983 (
tevens een Hammeritebeurt gekregen, groen ) heeft een soortgelijke achtergrond
en ook hij staat in diezelfde schuur (andere muur, andere zooi erop )
geduldig te wachten tot die FJ onderhand eens versleten is en het baasje
misschien weer tijd voor zijn electrische problemen heeft. Helaas, de FJ gaat
pas de deur uit als de olie er aan de achterkant vloeibaar uitkomt. Schatting:
150.000 km = nog krap 4 jaar.
Aanschouw: treurig
Honda beeld 1 - treurig
Honda beeld 2
En alsof al dat leed nog niet genoeg is, moet ik aan het rijtje een schattige PUCH
MV-50 uit 1981 ( dacht ik ) toevoegen die ook stof staat te vangen.
Een paar jaar
geleden van Marianne Berg gekregen, nadat we hem uit de ouderlijke schuur in
Chaam of zo onder een berg zooi uitgehaald hadden. Motorblokje zit muurvast, dus
dat wordt nog ernstig sleutelen. Komt goed.
Aanschouw: treurig
Puch beeld 1 - treurig
Puch beeld 2
Als jullie mij nou allemaal eens met rust laten met al die
gezelligheids-dingen, dan kan ik eindelijk eens aan een van bovenstaande
apparaten beginnen. Zucht.....
-->
-->
Wat is er nou ? Laat weten in het
Laatste onderhouds-sessie
aan deze deel-pagina was op: 21.03.2006