Motorzooi onderdeel:

Bijzondere
 
Tweewielers
( 2 maar, dus ze vallen wel eens om )

Rare, absurde, komische motorfietsen die onze aandacht opeisten.

29-10-2006 -->  Neander Turbodiesel - V-max
- Mighty ugly Harley - De Boss Hoss -  De Feuling W-3 


-->


Bijzonder -----> Turbo-diesel motorfiets  
Ja, daar is ie, de motor met dieselblok ! Was in het verleden natuurlijk al mee gewerkt maar tot een hoogwaardig commercieel produkt is het nooit gekomen. Maar nou wel.

   
Yeah !!

Met een prachtige 1.4 liter, 2 cylinder Turbodiesel van 100pk en een vreselijk koppel is een geweldig nieuw uniek produkt gemaakt. Alleen de prijs kost niet zo goedkoop. Hij gaat met een oplage van 99 stuks in 2007 de fabriek uit komen en je mag er zo'n Euro 75.000 voor neertellen.

Voor meer beelden van fiets en motorblok zie http://www.neander-motors.com/motorbike/en/index.php





-->
Bijzonder -----> 8-cylinder V-max  
De V-max van Yamaha beschikt inderdaad een beetje een tam motorblokje van slechts 160pk of zo, dus het was dan ook een logische gedachte om er iets anders onder te hangen.
Het werd een V-8. Een enorme massa metaal met brute kracht was het gevolg.

 Fantastisch !!



-->
Bijzonder -----> Kai-lelijke fiets  
Op de Harleydag in Breda op 21-8-2005 ook dit jaar weer de geweldige rat-bike aangetroffen op drinkafstand van cafe de Bruine Pij.
Al een aantal jaren moet ik gewoon even 5 minuten bij dit schoons stil blijven staan, maar dit jaar had ik mijn kamera bij. Bij me... sorry...

                  (KLIK = BIG)
Ik vind het zo'n gruwelijk gave fiets, het kwijl loopt uit al mijn gaten.



-->

Bijzonder -----> De Boss Hoss
Met Hemelvaartsdag 2002 beetje uit wezen waaien op het strand van Kijkduin. Daarna ijsje kopen natuurlijk. Sta ik daar een beetje ontspannen te likken, ik kan het niet anders formuleren, wordt mijn gehoorgang gevuld met onweerachtige klanken uit een vet motorblok een stukje verderop. Ik zag zo gauw geen grote Chevy of zo die daarbij hoorde, dus ik kreeg het gevoel dat dit een speciale brommer moest zijn.
Ben ernaar toegelopen en ja hoor...: De Boss Hoss. Alles aan die fiets is te dik, te zwaar, te sterk. Walchelijk arrogante foute vent ernaast, had eigenlijk liever niet dat ik met hem over z'n brommer praatte. Was geen brommer, zei tie. Rare vent. Leuke fiets.
Aanschouw -->
(KLIK = groot)
Het schattige (hieronder) 'brandblussertje' achterop zijn spatbord bleek geen blusser maar een voorraad lach-gas te zijn. Hiermee kan het standaardvermogen van het V-8 Chevroletblok, dat recht uit de fabriek slechts zo'n 500pk uit de 5.5 liter ( of zo) weet te persen, ietwat aangesterkt kan worden tot zo'n 700 pk. Dadadadadadadada, ik kon even niet meer praten...... 

 
(KLIK = groot )
Nog wat beeldjes, even aanklikken: Boss 3 - Boss 4 
Lekker fijn toeren, NOT, met een platte achterband, zonder koppeling, puur op trekkracht.
Als je vijftig wil rijden laat je gewoon alles los en ga je 50 bij een toerental van 12 of zo.



-->  
Bijzonder -----> De Feuling W-3 
Mein Bruder Foom mailde me een foto van een motor met handgemaakt prachtblok. Het apparaat is door techneutenbedrijf Feuling in de USA op basis van Harley-spullen ( what else ?) tot een driecylinder W-3 blok gemaakt met enorme trekkracht en een prachtige lijn. Vakwerk, onbetaalbaar waarschijnlijk. 
Bezoek de site van dit bedrijf maar eens --> http://www.feuling.com/
Kijk: 
Slecht nieuws voor Jurgen's Hayabusha: hij is sneller aan de 140 mijl/uur !!
Nog wat beelden: W3-b  W3-c 


HEB JE EEN LEUKE TOEVOEGING ? ----> mail me een JPEG bestandje

-->
-->

Een mededeling plaatsen op het ?    Gewoon doen !



Laatste onderhouds-sessie aan deze deel-pagina was op: 29.10.2006 door